Inými slovami, Twitter čelí problémom so svojim produktom a reklamou.
Obrat sociálnej siete vo výške 823,7 miliónov USD nenaplnil odhady analytikov, ktoré sa pohybovali na úrovni 874 miliónov USD. Zisk na akcie klesol z očakávaných 0,20 USD na 0,17 USD, čo predstavuje pomerne veľké rozdiely. Pozitívnou informáciou bol iba nárast aktívnych používateľov na 145 miliónov.
Spoločnosť Twitter sa podľa CNBC odvoláva na problémy so zberom dát a na limitované možnosti predaja reklamy prostredníctvom aukčného systému. Behom posledných rokov pritom firma v obrate pri reklame zaznamenávala rast. Aj napriek medziročnému nárastu príjmov z reklamy o 8 percent na 702 miliónov USD, Twitter nedokázal naplniť očakávania, ktoré sa pohybovali na úrovni 756 miliónov USD.
Okrem toho sa v uplynulom štvrťroku spoločnosti zvýšili výdavky na 780 miliónov USD. Dôvodom bol nástup nových zamestnancov a veľké investície v oblasti marketingu, vývoja a predaja.
Pozitívny trend pozorujeme vo vývoji počtu užívateľov, ktorých počet od roku 2017 stabilne rastie a aktuálne sociálnu sieť aktívne využíva 145 miliónov ľudí.
Twitter znížil odhad rastu obratu pre štvrtý kvartál v rozmedzí 940 miliónov až na 1,01 miliardy oproti úrovni 1,06 miliardy, ktoré predpovedali analytici. Je však veľkou otázkou, či sa cena akcií dokáže priblížiť k doterajšiemu vrcholu tesne pod úrovňou 46 USD v septembri. Aktuálne totiž pokračuje v prepade a počas minulého týždňa sa obchodovali v pásme 29-30 USD za akciu.